Okuma Yazma Öğreniyorum

Dünyanın birçok ülkesinde yayında olan “Okuma Yazma Öğreniyorum” uygulaması Türkiye’den sonra en çok ABD, Almanya, Azerbaycan, Suudi Arabistan ve Irak’ta kullanılmakta olup bugüne kadar 2.500.000’den fazla kişi tarafından indirilmiştir.

Eğitim öğretimin olmadığı yaz aylarında bile 150.000’i aşkın aktif kullanıcısı olan uygulamayı, eğitim öğretim döneminde 400.000’den fazla kullanıcı aktif olarak kullanmaktadır.

Uygulamanın amacı 1. sınıf öğrencilerinin veya okuma yazma bilmeyen yetişkin bireylerin okuma yazma öğrenmesini sağlamak, velilere çocuklarının okuma yazma öğretimi sürecinde doğru yol izlemeleri konusunda rehberlik etmek ve son olarak öğretmenlere okuma yazma öğretimi faaliyetlerinde yardımcı olmaktır.

Millî Eğitim Bakanlığı’nın İlköğretim Türkçe Öğretim Programı doğrultusunda ses temelli cümle yöntemine göre TTKB dik temel abece fontu kullanılarak hazırlanan uygulama, okuma yazma, kitaplık ve Türkçe 1 adlı 3 ana bölümden oluşmaktadır. Bu ana bölümlere ilişkin özet bilgiler aşağıda sunulmuştur.

  • Giriş

    Animasyonlarla sesin tanıtılması ve kalıcı öğrenmenin sağlanması amaçlanmıştır.
  • Sesi Hissetme

    Harfin içinde geçtiği kelimelerin görseller aracılığıyla sezdirilmesi amaçlanmıştır.
  • Sesin Yazılışı

    Animasyonlar kullanılarak büyük ve küçük harflerin yazılış yönleriyle birlikte doğru öğrenilmesi amaçlanmıştır.
  • Nokta Birleştirme

    Noktalı yazı fontu ile açık gri renkte verilmiş büyük ve küçük harflerin nokta birleştirme yöntemiyle öğrenci tarafından ekrana yazılması amaçlanmıştır.
  • Yazı Defteri

    Noktalı yazı fontu olmadan boş ekrana büyük ve küçük harflerin öğrenci tarafından yazılması amaçlanmıştır.
  • Büyük ve Küçük Ses

    Aynı harfin büyük ve küçük biçimlerinin birlikte öğrenilmesi amaçlanmıştır.
  • Ses Oyunu

    Harflerin oyunla öğrenilmesi amaçlanmıştır. Öğrenilmesi amaçlanan harfin küçük ve büyük hallerinden 6 adedi, farklı harflerin arasına karışık olarak yerleştirilir ve bu 6 harfin bulunması istenir. Oyuncu bu harfleri bulduğunda motive edici sözler ve alkış ile ödüllendirilir.
  • Sesler Birleşiyor

    İlk beş harf için açık ve kapalı hecelerin öğrenilmesi amaçlanmıştır.
  • Heceler

    Öğrenilen seslerden oluşan açık ve kapalı hecelerin tümünün öğrenilmesi amaçlanmıştır.
  • Hece Oyunu

    Öğretimde oyunlaştırma metodunun kullanıldığı bu oyunda daha önce öğrenilen tüm heceler karışık olarak verilir ve sırayla söylenen hecelerin bulunması istenir. Oyuncunun 3 canı vardır. Oyuncu canlarının tamamını kaybetmeden oyunu bitirirse oyunu kazanmış olur ve kupa alır. Aksi taktirde tekrar oynaması gerekir.
  • Sözcükler

    Daha önce öğrenilen hecelerden oluşturulan yaygın biçimde kullanılan kelimelerin öğrenilmesi amaçlanmıştır.
  • Sözcük Oyunu

    Hece oyunun sözcükler için uyarlanmış halidir.
  • Etkileşimli Okuma

    Öğrencinin kendi kendine yardım ettiği bir öğrenme etkinliğidir. Öğrenci metindeki kelimeleri okur ardından doğru okuyup okumadığını kontrol etmek için okuduğu kelimeye dokunur. Dokunduğunda o kelimenin doğru okunuşu uygulama tarafından seslendirilir. Böylece öğrenci yardım almadan doğru okumayı öğrenir.
  • Dikte Oyunu

    Bu oyun ile öğrencinin, dinlediği metinleri yazabilmesi amaçlanmıştır.
  • Okuma Metinleri

    Öğrencinin okumasını pekiştirmesi için çeşitli okuma metinlerini içerir.
  • Kitaplık Bölümü

    Tüm harfler öğrenildikten sonra öğrencinin okumasını geliştirmek ve hızlandırmak için hikâye, masal, fıkra vb. eserleri içerir.
  • Türkçe Bölümü

    Okuma yazma sürecini başarıyla tamamlayan öğrencilerin öğrenmesi gereken 1. sınıf Türkçe konularını içerir. Bu konular, okuma yazma bölümünde olduğu gibi etkileşimli etkinliklerle ve oyunlarla öğrencilere sunulmaktadır.

Ekran Görüntüleri

Image

Tanıtım Videosu

image